חדשנות על המסילה- מה הודו יכולה ללמד אותנו על שינוי התנהגותי חכם?
- סיוון קליין
- 24 ביוני
- זמן קריאה 1 דקות
מה עושים כשמיליוני נוסעים ברכבת לא משלמים על כרטיס?
ברכבת בהודו לא חיפשו עוד קנס או קמפיין הסברתי- הם בחרו ביצירתיות תרבותית מבריקה:
הם הפכו כל כרטיס רכבת להזדמנות להשתתף בהגרלה עם פרס כספי.
כך נולד Lucky Yatra - מיזם זוכה פרס הגראנד פרי של Cannes Lions 2025, שבמקום להעניש את מי שלא משלם, מתגמל את מי שכן.
כל כרטיס נסיעה באמצעות תשלום דיגיטלי נכנס להגרלה יומית לפרסים כספיים.
הרעיון נשען על תובנה תרבותית משמעותית: ההודים משקיעים מעל 30 מיליארד דולר בשנה בלוטו. למה לא להפוך את הנסיעה ברכבת להזדמנות למזל טוב?
💡 מה אפשר ללמוד מזה?
✔ שינוי התנהגותי מתחיל מהבנה של מה שבאמת מניע אנשים
✔ פתרונות פשוטים, אם הם מדויקים תרבותית ( גם תרבות ארגונית זו תרבות...), יכולים לשנות הרגלים
✔ לא תמיד צריך טכנולוגיה מתקדמת- לפעמים כל מה שצריך זה רעיון עם נשמה.
🎯 בעידן שבו אנחנו מחפשים איך לשפר שירותים, להניע לפעולה ולהביא ערך- זו תזכורת חזקה שהציבור משתף פעולה כשמבינים אותו.
Comments